دیدگاه‌های مخاطبان درباره «این وبلاگ واگذار می‌شود»

این وبلاگ واگذار می‌شود

دیدگاه‌های مخاطبان درباره «این وبلاگ واگذار می‌شود»

دیدگاه‌های مخاطبان درباره «این وبلاگ واگذار می‌شود» 640 640 فرهاد حسن‌زاده

عشق های این طوری را نمی فهمم…اصلا خوشم نمی آید…یعنی فکر می کنم اسم این جور احساس های بچگانه را نمی توان عشق گذاشت و برایم باور پذیر نیست که کسی برای همچین عشقی سال ها انتظار بکشد. ولی با همه ی این حرف ها عشق لطیفه را دوست داشتم چون خیلی غریبانه بود…خیلی.
نوع روایت داستان خوب بود. خود داستان خوب بود. شخصیت ها خوب بودند…کلا خوب بود در حد سه و نیم ستاره و نیم ستاره هم برای این که خیلی وقت بود رمان نوجوان نخوانده بودم و حس نوستالژیش چسبید.

پی نوشت: لهجه جنوبی را خیلی دوست دارم:))

Jan 08, 2015 Neda rated it

 

خب اول میخوام راجع به صحافی کتابهمون غر بزنم..
آخه این چه وضعی که کتاب نو رو میخری یه بار می خونی این چسبش در میره؟؟؟ تازه من که کتاب رو باز باز نمیکنم اینجوری شده دیگه خودتون قضاوت کنین..

به هر حال.. ساختار رمان خیلی برام جدید بود.. تا حالا همچین رمانی در ادبیات نوجوانمون نداشتیم که یه همچین ساختاری داشته باشه.. این جذابش میکنه و به نظرم برای نوجوانها بسیار جالب باشه..

عنوان رمان هم همینطور.
حسن زاده خیلی سعی کرده که سبک نوشتاری نوجوانها (دهه هفتاد دیگه بیشتر) و ایدئولوژی شون و طرز برخوردشون با مسائل رو نشون بده..

نکته مثبت اینکه درنای 16 ساله کلاس داستان نویسی میره و عضو کانون هم هست..
داستانی هم که مینویسه خوب از آب در میاد..

اما در کل صدای نویسنده است که جالبه.. یعنی اونه که کامنتهای دیگران و همیطور جوابهای درنا رو برای ما میاره..

وجود صداهای مختلف در این رمان رو در همین کامنتهای دیگران داریم که من دوست داشتم..

در کل رمان رو پسندیدم..

Feb 03, 2015 Afra rated it

چه قدر بده اين عشقاي يك طرفه !! همين عشق زال و فريبا و غريب آشنا به زال . به هر حال با اين كه داستان يه جورايي نصفه تموم شد ولي به نظر من همه چيز واضح و مرتب توي داستان گفته شد و توي يه جملش هزاران معنا و مفهوم داشت.يا همون غريب آشنا با اين كه هيچ كدوم نمي شناختيمش ولي كامنتاش آشنا بود و كامنت آخرش پر از حرف هاي ناگفته بود.

Jan 09, 2015 Roya Fourstar rated it

Shelves: ادبیات-کودک-و-نوجوانرمان

نمیدانم چی در این کتاب کم است که نمیتوانم آن را به قدرِ «هستی» دوست داشته باشم. شاید برای اینکه من عشقِ نوجوانی را، آنطور که برای زال اتفاق میافتد، بهانهی خوبی (یا باورپذیری) نمیدانم که همهی عمرِ یکی صرفِ انتظار برای یار شود. شاید برای اینکه دلم میخواست آن کامنتِ تهدیدآمیز در وبلاگِ درنا شبیه یک معمّای پلیسی باشد و به جاهای هیجانانگیزی برسد، ولی چون اینطور نمیشود و ناگهان، کامنتگذارِ بینام گم و گور میشود حالم گرفته شد. شاید هم شایدهای دیگری در میان است؟ شاید.

Apr 29, 2014 Hamed Movaghari rated it

Shelves: novel

كتاب ؛رمانی است که با موضوعی اجتماعی نوشته شده است ؛داستان در داستان است. در دل داستانی امروزی که در وبلاگی نوشته می‌شود، شاهد داستانی در گذشته هستیم که به امروز برمی‌گردد.

داستانی عاشقانه که لای صفحه‌های یک دفترچه‌ی قدیمی حبس شده و دختری به نام درنا شعله‌های این عشق زیر خاکستر را در معرض باد قرار می‌دهد.

Jun 04, 2014 سیده زهرا rated it

از داستان های نصفه نیمه مونده خوشم نمیاد ولی چهار ستاره به شکل جدید کتاب که کامنت ها رو گذاشته بود و حتی وسطش ارور داده بود!

Aug 01, 2015 Fatemeh rated it

Shelves: persianفرهاد-حسن-زاده

درست مثل هستی…
عشق های این طوری به دلم نمیشینن.
بدون دلیل خاصی.
ولی آخرش حس کردم خیلی برخورد به درنا 🙂 طفلک

# Sahel 1394-08-01 16:32

خیلی از خلاقیتش خوشم اومد. نظر خواننده های وبلاگ آخر هر پست باعث می شد بیشتر بهش فکر کنم. وقتی داشتم می خوندمش یه جور احساس گنگ و مبهمی داشتم. از درنا خوشم اومد و بهش احساس نزدیکی می کنم. شاید به خاطر اینکه از لاحاظ سنی بهم نزدیکه و مثه من عضوه کانونه. بیشتر از همه از اینکه داستان ” به خوبی و خوشی” تموم نشد خوشم اومد. مرسی بابته این رمانای خوب.

2 دیدگاه
  • یه دختر 1400-12-25 در 23:35

    رمان خیلی عالی بود
    من از سرنوشت لطیف خیلی غصه خوردم
    زال هم خیلی بدبخت و مظلوم بود
    از اول داستان تا….
    واقعا بهترین کتابی بود که تا الان خوندم
    فقط یه سوالی ذهنمو درگیر کرده
    بابای زال کجا بود؟؟

    • ممنونم از نظری که نسبت به این کتاب داشتید.
      در مورد پدر زال، این همان چیزی است که خواننده باید به جوابش برسد و نویسنده آگاهانه نخواسته آن را روشن کند.

    روزی روزگاری

    فرهاد حسن‌زاده

    فرهاد حسن زاده، فروردین ماه ۱۳۴۱ در آبادان به دنیا آمد. نویسندگی را در دوران نوجوانی با نگارش نمایشنامه و داستان‌های کوتاه شروع کرد. جنگ تحمیلی و زندگی در شرایط دشوار جنگ‌زدگی مدتی او را از نوشتن به شکل جدی بازداشت. هر چند او همواره به فعالیت هنری‌اش را ادامه داد و به هنرهایی مانند عکاسی، نقاشی، خطاطی، فیلنامه‌نویسی و موسیقی می‌پرداخت؛ اما در اواخر دهه‌ی شصت با نوشتن چند داستان‌ و شعر به شکل حرفه‌ای پا به دنیای نویسندگی کتاب برای کودکان و نوجوانان نهاد. اولین کتاب او «ماجرای روباه و زنبور» نام دارد که در سال ۱۳۷۰ به چاپ رسید. حسن‌زاده در سال ۱۳۷۲ به قصد برداشتن گام‌های بلندتر و ارتباط موثرتر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان از شیراز به تهران کوچ کرد…

    دنیای کتاب‌ها... دنیای زیبایی‌ها

    کتاب‌ها و کتاب‌ها و کتاب‌ها...

    فرهاد حسن‌زاده برای تمامی گروه‌های سنی کتاب نوشته است. او داستان‌های تصویری برای خردسالان و کودکان، رمان، داستان‌های کوتاه، بازآفرینی متون کهن و زندگی‌نامه‌هایی برای نوجوان‌ها و چند رمان نیز برای بزرگسالان نوشته است.

    ترجمه شده است

    به زبان دیگران

    برخی از کتاب‌های این نویسنده به زبان‌های انگلیسی، چینی، مالایی، ترکی استانبولی و کردی ترجمه شده و برخی در حال ترجمه به زبان عربی و دیگر زبا‌ن‌هاست. همچنین تعدادی از کتاب‌هایش تبدیل به فیلم یا برنامه‌ی رادیو تلویزیونی شده است. «نمكی و مار عينكي»، «ماشو در مه» و «سنگ‌های آرزو» از كتاب‌هايي هستند كه از آن‌ها اقتباس شده است.

    بعضی از ویژگی‌های آثار :

    • نویسندگی در بیشتر قالب‌های ادبی مانند داستان كوتاه، داستان بلند، رمان، شعر، افسانه، فانتزی، طنز، زندگينامه، فيلم‌نامه.
    • نویسندگی برای تمامی گروه‌های سنی: خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال.
    • خلق آثاری تأثیرگذار، باورپذیر و استفاده از تكنيك‌های ادبی خاص و متفاوت.
    • خلق آثاری كه راوی آن‌ها کودکان و نوجوانان هستند؛ روايت‌هايی مملو از تصویرسازی‌های عینی و گفت‌وگوهای باورپذير.
    • پرداختن به موضوع‌های گوناگون اجتماعی چون جنگ، مهاجرت، کودکان كار و خيابان، بچه‌های بی‌سرپرست يا بدسرپرست و…
    • پرداختن به مسائلی که کمتر در آثار کودک و نوجوان دیده می‌شود، مانند جنگ و صلح، طبقات فرودست، افراد معلول، اختلالات شخصیتی‌ـ‌روانی و…
    • تنوع در انتخاب شخصیت‌های محوری و كنشگر (فعال). مشخصاً دخترانی که علیه برخی باورهای غلط ایستادگی می‌کنند.
    • بهره‌گیری از طنز در کلام و روایت‌های زنده و انتقادی از زندگی مردم كوچه و بازار.
    • زبان ساده و بهره‌گیری اصولی از ویژگی‌های زبان بومی و اصطلاح‌های عاميانه و ضرب‌المثل‌ها.

    او حرف‌های غیرکتابی‌اش را این‌جا می‌نویسد.

    به دیدارش بیایید و صدایش را بشنوید