خاطرات خون‌آشام عاشق (دفتر دوم)

خاطرات خون‌آشام عاشق

خاطرات خون‌آشام عاشق (دفتر دوم)

خاطرات خون‌آشام عاشق (دفتر دوم) 300 424 فرهاد حسن‌زاده
خاطرات خون‌آشام عاشق

♦ خاطرات خون‌آشام (دفتر دوم)

♦ تصویرگر: لاله ضیایی

♦ چاپ اول: ۱۳۹۷/ چاپ سوم ۱۳۹۹

♦ ناشر: چرخ‌فلک

♣ خاطرات خون‌آشام عاشق، مجموعه خاطرات پشه‌ای است که به دنبال همسرش می‌گردد. او در حال جستجوی عشقش مسایل و پدیده‌های طنزآمیز اجتماعی را با نگاهی پشه‌ای و انتقادی بیان می‌کند.

?این خون‌آشام با همه‌ی خون آشام‌های دنیا فرق دارد. می‌گویید نه، امتحان کنید.

این خون‌آشام عاشق‌ترین و شاعرترین و رمانتیک‌ترین خون‌آشام دنیاست.

ولی چه بگویم از چرخ روزگار که پنچر است، یعنی عادت کرده عاشقان را از هم جدا می‌کند.

برای همین میگوری باید همه‌جای دنیا را بگردد تا نیگوری را پیدا کند. ولی همین‌طور که دارد دنبال عشقش می‌گردد چیزهایی پیدا می‌کند که نیش‌درهوا می‌ماند.

باور نمی‌کنید؟… امتحان کنید.

 

❤❤❤

اگر شما هم گروه خونی‌تان به فضول‌ها می‌خورد، اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که دوست دارند تو زندگی دیگران سرک بکشند، اگر از خواندن یواشکی دفتر خاطرات دیگران لذت می‌برید، «خاطرات خون‌آشام عاشق» مخصوصا جلد دوم آن داروی درد شماست.

 

?هشدار مصرف این دارو برای افراد بالای ۱۱۸ سال ممنوع است.

◊ خاطرات خون‌آشام عاشق، مجموعه خاطرات پشه‌ای است که به دنبال همسرش می‌گردد. او در حال جستجوی عشقش مسایل و پدیده‌های طنزآمیز اجتماعی را با نگاهی پشه‌ای و انتقادی بیان می‌کند.

1 دیدگاه
  • کلمه‌ی پشه اما برای من قبل از این‌که مثل حالا صدای کاظم سیاحی و ذهن خلاق آقای مجری رو یادآور باشه
    نشون از روزگار کودکی و آغاز نوجوونیم داره که با پنجشنبه‌‌های همراه با دوچرخه و خون‌آشام عاشق سپری می‌شد.

    داستان پشه‌ای که نامزدش رو تو یه حادثه از دست می‌ده و به سرش می‌زنه که انتقام بگیره اما کار به همین آسونیا نیست.

    یادمه تا چند سال پیش تمام شماره‌های دوچرخه‌ رو که می‌خریدم بایگانی می‌کردم اما وقتی جا کم آوردم مجبور شدم دل بکنم و ارزشمندترین قسمت‌هاش رو نگه‌ دارم
    و پنجشنبه‌های آغشته به خون خاطرات خون‌آشام عاشق یکی از بهترین‌های اون ارزشمندها هستن‌.
    داستانی که باگذشت سال‌ها هنوز هم تنها خوندن چندتا جمله‌ش می‌تونه روزم رو بسازه.

    “من اولش خون‌آشام نبودم که. بعدا خون‌آشام شدم که. آن هم نه به خاطر بی‌سوادی و فقر فرهنگی، به خاطر انتقام به این روز افتادم که. اگر نمی‌دانی بدان و اگر نمی‌خوانی بخوان که چی شد که من خون‌آشام شدم که.”

    روزی روزگاری

    فرهاد حسن‌زاده

    فرهاد حسن زاده، فروردین ماه ۱۳۴۱ در آبادان به دنیا آمد. نویسندگی را در دوران نوجوانی با نگارش نمایشنامه و داستان‌های کوتاه شروع کرد. جنگ تحمیلی و زندگی در شرایط دشوار جنگ‌زدگی مدتی او را از نوشتن به شکل جدی بازداشت. هر چند او همواره به فعالیت هنری‌اش را ادامه داد و به هنرهایی مانند عکاسی، نقاشی، خطاطی، فیلنامه‌نویسی و موسیقی می‌پرداخت؛ اما در اواخر دهه‌ی شصت با نوشتن چند داستان‌ و شعر به شکل حرفه‌ای پا به دنیای نویسندگی کتاب برای کودکان و نوجوانان نهاد. اولین کتاب او «ماجرای روباه و زنبور» نام دارد که در سال ۱۳۷۰ به چاپ رسید. حسن‌زاده در سال ۱۳۷۲ به قصد برداشتن گام‌های بلندتر و ارتباط موثرتر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان از شیراز به تهران کوچ کرد…

    دنیای کتاب‌ها... دنیای زیبایی‌ها

    کتاب‌ها و کتاب‌ها و کتاب‌ها...

    فرهاد حسن‌زاده برای تمامی گروه‌های سنی کتاب نوشته است. او داستان‌های تصویری برای خردسالان و کودکان، رمان، داستان‌های کوتاه، بازآفرینی متون کهن و زندگی‌نامه‌هایی برای نوجوان‌ها و چند رمان نیز برای بزرگسالان نوشته است.

    ترجمه شده است

    به زبان دیگران

    برخی از کتاب‌های این نویسنده به زبان‌های انگلیسی، چینی، مالایی، ترکی استانبولی و کردی ترجمه شده و برخی در حال ترجمه به زبان عربی و دیگر زبا‌ن‌هاست. همچنین تعدادی از کتاب‌هایش تبدیل به فیلم یا برنامه‌ی رادیو تلویزیونی شده است. «نمكی و مار عينكي»، «ماشو در مه» و «سنگ‌های آرزو» از كتاب‌هايي هستند كه از آن‌ها اقتباس شده است.

    بعضی از ویژگی‌های آثار :

    • نویسندگی در بیشتر قالب‌های ادبی مانند داستان كوتاه، داستان بلند، رمان، شعر، افسانه، فانتزی، طنز، زندگينامه، فيلم‌نامه.
    • نویسندگی برای تمامی گروه‌های سنی: خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال.
    • خلق آثاری تأثیرگذار، باورپذیر و استفاده از تكنيك‌های ادبی خاص و متفاوت.
    • خلق آثاری كه راوی آن‌ها کودکان و نوجوانان هستند؛ روايت‌هايی مملو از تصویرسازی‌های عینی و گفت‌وگوهای باورپذير.
    • پرداختن به موضوع‌های گوناگون اجتماعی چون جنگ، مهاجرت، کودکان كار و خيابان، بچه‌های بی‌سرپرست يا بدسرپرست و…
    • پرداختن به مسائلی که کمتر در آثار کودک و نوجوان دیده می‌شود، مانند جنگ و صلح، طبقات فرودست، افراد معلول، اختلالات شخصیتی‌ـ‌روانی و…
    • تنوع در انتخاب شخصیت‌های محوری و كنشگر (فعال). مشخصاً دخترانی که علیه برخی باورهای غلط ایستادگی می‌کنند.
    • بهره‌گیری از طنز در کلام و روایت‌های زنده و انتقادی از زندگی مردم كوچه و بازار.
    • زبان ساده و بهره‌گیری اصولی از ویژگی‌های زبان بومی و اصطلاح‌های عاميانه و ضرب‌المثل‌ها.

    او حرف‌های غیرکتابی‌اش را این‌جا می‌نویسد.

    به دیدارش بیایید و صدایش را بشنوید